1) wahacze
2) tuleje wahaczy
3) sworznie wahaczy
4) śruby regulacyjne geometrii

0000

1) Wahacz – sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym. Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany tulejami metalowo-gumowymi w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza. Wyróżniamy wahacze poprzeczne, wleczone lub pchane.

2) Tuleje wahaczy, nazywane również silentblockami lub tulejami metalowo-gumowymi, to część wahacza, które stosuje się aby wytłumić drgania przenoszone z nawierzchni, po której porusza się samochód. Tuleje wahacza składają się z pojedynczych odcinków rur o różnych średnicach, umieszczonych osiowo jedna w drugiej i przedzielonych warstwą gumy lub innego materiału o zbliżonej specyfikacji. Spotyka się tuleje wykonane z niemal każdego materiału stosowanego w budowie maszyn, w zależności od przeznaczenia tulei, jednak w motoryzacji najbardziej rozpowszechnione są tuleje metalowo-gumowe.

3) Sworzeń wahacza to bardzo ważny element układu zawieszenia we współczesnych samochodach. Stanowi on główną część, mocującą zwrotnicę do wahacza. Sworzeń wahacza samochodowego skręca się oraz porusza wraz z zwrotnicą, jest elementem amortyzującym i stabilizującym te komponenty. Sworzeń wahacza najczęściej jest nitowany do wahacza. Te elementy, bez sprzecznie, odpowiadają za bezpieczną jazdę oraz minimalizują ryzyko występowania niepożądanych zachowań kół zarówno podczas jazdy w linii prostej, jak i w czasie pokonywania zakrętów.

4) Śruba mimośrodowa zawieszenia pozwola na regulację położenia elementów zawieszenia. Dzięki niej możemy regulować kąty geometrii układu jezdnego. Czeste jej zapiecznie uniemożliwaia dokonanie własciej regulacji geometrii.